تبلیغات
آریان زمین - ٦ فروردین سالگرد زادروز زرتشت

فونت زیبا ساز

جهاندار بر داوران داور است از اندیشه هركسی برتر است به یزدان كه گرما خرد داشتیم كجا این سرانجام بد داشتیم




‏ />فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
٦ فروردین سالگرد زادروز زرتشت خجسته باد زردشت بن پور و شسب در زمان 《 گشتاسب بن لهراسب 》 پادشاه عجم ( ایران ) ظهور کرد. پدرش از آذربایجان ( آتورپات ) و مادرش از ری و نام مادرش 《 دغذو 》 بود. زردشت را کتابی است که آنرا 《 زند اوستا 》 گویند و بعضی گویند آن کتاب بروی فرود آمده است و بعد از آن در موارد تکلیف که حرکات انسان است سخن گزار شد و به سه قسم تقسیم نمود: گویش ( گفتار نیک ) منش ( کردار نیک ) کنش ( پندار نیک ) زردشت که در پی هزاره امید بخشی ناجی رس در اندیشه پارسی پدید آمده بود می بایست با در نظر گرفتن نیازهای جامعه و زمان در آئینهای کهن، اجتهاد ( نوپردازی ) کند، یعنی با باور به بنیادها و پایه های راستین آنها ، در شیوه عمل و پیام رسانی نو پردازی و انقلاب کند. یکی به این دلیل که نظام تمدن و مالکیت دردها و نیازی های تازه ای به جان بشریت میریزد و بعد مصلحینی را به درمان کردن می انگیزد. اینکه کنفوسیوس ، لائوتسو ، بودا ، زردشت ، 《 حکمای سبعه 》 و فلاسفه یونان همه در یک عصرند به همین دلیل است و زردشت در آن دوره پاسخی بود به دردها و نیازهای تازه ایرانی. آئین زردشت ، مذهب واقعگرایی و خردگرایی است. بر خلاف مذهب یهودا که جهان را رنج می داند و زندگی را از یک عنصر آنهم رنج می یابد و هر پیوند و نیازی را عامل ذلت و بدبختی و رنج و انحطاط می شناسد و جهان و طبیعت و انسان را با نگاهی بدبینانه می بیند. آئین زرتشت ، مذهب خوشبینی و واقعگرایی است. کار و تولید و کشاورزی را بشدت تشویق می کند و برایش ثوابهای فراوان می شمارد. زندگی و ازدواج و پرداختن به همسایگان را ارج میگذارد و اساسا اخلاقش بر اساس روابط عملی کشاورزی است‌ ‌. بر خلاف اخلاق بودایی که بر اساس نفی زندگانی مادی و پرداختن به درون گرایی و 《 نقب زدن از درون 》 به ماوراء الطبیعه استوار است، به روح مذهب زردشت ر آلیستی شدید حاکم است. هجوم و حمله اساسی زردشت متوجه روحانیان است که وی از آنها با عنوان دیو یاد می کند و در اکثر نیایشها و پیامهایش حیله گری آنان را رسوا میکند. دیو در اصل بمعنی خداوند و پروردگار است اما زردشت گروه خداوندان آریایی پیش از خود را که آئینشان با آئین وی ناسازگار بود را 《 دیو 》 خواند و از پیروان اهریمن بشمار آورد. زردشت احیانا از امامان و مراجع تقلید ادیان پیشین خویش بعنوان دیوان یا پیامبر دروغ پرستان یاد میکند که از جمله《 گیرهم 》 است. ای 《 اهورا 》 هرچند 《 گیرهم 》 از بسیاری گناه بلند آوازه گردید، تو پاداش و پادافره هرکس را به یادداری و با بهترین منش از آن آگاهی》 ای 《 دیوان 》 ، روحانیون ، شما با اندیشه و گفتار کردار زشت و تباه کننده ای که اهریمن به شما و پیروان دروغ آموخت مردم را از زندگی خوب و جاودانی گمراه میکنید و قریب میدهید》


طبقه بندی: ایران زمین، 
برچسب ها: زردشت، زرتشت، زرتشت دانا،  

تاریخ : دوشنبه 6 فروردین 1397 | 10:26 ق.ظ | نویسنده : آریا آریانیان | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب عکس
  • وب لیونکس
  • وب سیتی جاوا
  • وب یاسین دانلود